De minuut van de kat

Hoewel ik er toch echt in tegengestelde richting aan het rennen was toen de schrijver Herman Koch bij zijn loopje werd gefilmd, kom ik helaas niet in beeld. Als je toch benieuwd bent naar de paden langs het kanaal waarover ik zo vaak heb geschreven, kijk dan naar de documentaire over Herman, die ook anderszins zeer de moeite waard is:

Het uur van de wolf – Echt Herman Koch

Van 19:20 – 20:47 minuten komt hij rennend in beeld aan de beboomde Diemense kant.

Fietspad onder de bomen bij Diemen-Noord
Fietspad onder de bomen bij Diemen-Noord

Van 51:11 – 52:11 minuten wandelt hij aan de meer open overzijde in het Diemerpark, onderdeel van de gemeente Amsterdam.

Kanaal - Diemerparkzijde
Kanaal – Diemerparkzijde

Het verhaal dat hij daar ophangt over katten, is zoals hij zelf aan het einde toegeeft, compleet uit de duim gezogen. Ik heb toch altijd echt oog voor mijn favoriete huisdier, sta in mijn familie zelfs bekend als kattenlokker, maar heb daar ter plekke zelfs nog nooit zo’n klein formaat roofdier mogen aanschouwen.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

Klein, dapper en snel

Froukje haalt de finish wel!

Tobatleet

Levensloop en Levenswandel

sportlifecrisis

"Sport, ik wil er veel voor doen maar niets voor laten"